del 1 eller man har vart student för länge när...

...man har bott på fler än tre ställen.

När jag pratar om min tid i min gamla korridor känns det som en evighet sen (att jag ens pratar i termer som min gamla och min nya korridor vittnar väl bara det om att jag har varit här för länge). Kommer knappt ihåg hur det var att bo med Sebastian, Alex, Andreas och inte minst Kristian. För att inte tala om hur avlägset studentlivet i Brickebacken känns. Har jag ens bott där? Jasså, ett helt år?! Kanske bara är nått nån hittat på för jag minst det knappt. Man ska ha pratat rätt länge innan jag hinner komma in på att jag faktiskt bott i Mellringe också. Akutboendet. (och ja, jag tycker allt att man kan räkna det som boende om man var där i sex veckor. Är ju längre än vad de flesta hinner bo i Brickebacken innan de förflyttar sig nedåt backen).

För att inte ens nämna att det passerat tjugo personer i korridoren jag bor i nu sen jag flyttade in.

Ja, jag har vart här rätt länge. För länge?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback