27 november -lycka på 60 kvadrat

Idag har jag sett världens vackraste lägenhet. Det kan inte finnas nån finare. Den var hur mysig som helst. Jag älskar allt med den. Tänk om vi får den. hoppas. hoppas. hoppas. hoppas. och jag tror faktiskt det.

Jag och Pär i världens mysigaste lägenhet. En underbar framtid.

23 november -lägenheter hit o dit

I eftermiddag ska vi och titta på den första lägenheten! Iiiiiiiiii :D
Och shit vad det har ringt folk om lägenheter. Trodde jag väl ändå aldrig. Länge leve blocket. Har typ fått ett svar om dagen om man slår ut det. Många vill dock att vi ska flytta in redan nu till 1 december. Skulle inte tro det va. Det är liiiiite väl tajt.

Den vi ska titta på idag ligger vid Örnsro fast väldigt centralt mot väster. Typ vid södra station om det säger mer. Dock hoppas vi mest på den där vid Strike, den lät så fin och perfekt.
Idag, eller kanske imorrn så ska jag gå till ÖBO och säga upp mitt rum. Nu känns det inte ens konstigt längre. Fatta att JAG ska bli sambo. Lyckligast i världen.

8-12 november -London

Onsdag 8 november
04:25 ljöd alarmet på mobilen och jag klev upp. Duschade, käkade frulle och så strax innan sex snåret kom Pär och hämtade mig. Vi hade, som tur var, fått låna hans pappas bil. Det bar av till Skavsta och efter vissa felåkningar så hittade vi rätt. Flygresan gick toppen och vi satt bredvid en jätte schysst kvinna som pratade på och gjorde flygresan lite lättare. Väl framme i London hämtade vi ut vårt bagade och tog Stansted Express in till Liverpool Street Station. Där skrämde jag sönder killen i informationsbåset då jag föreslog att vi skulle gå till Piccadilly Circus. Det kom enligt han inte på fråga så vi tog bussen istället och tur var nog det. Väl vid Piccadilly blev det några varv innan vi tillslut hittade rätt. Jag hade inte fattat innan att det var nära Piccadilly Circus som vi skulle bo.

Piccadilly Circus igen
Vi bodde alldeles uppe till vänster bakom skyltarna.
Piccadilly Circus
Vi checkade in och gjorde oss bakanta med rummet (vilket tog en minut eller så för det var inte större). Sen gick vi ut för att leta reda på en restaurang. Vi åt middag på Adam's Rib och efter det strosade vi runt lite kring Piccadilly Circus innan vi gick tillbaka till hostelet. 20:30 somnade vi helt utmattade av alla intryck och vid tre vaknade vi till och Pär föreslog att det nog var smartast att borsta tänderna och kanske inte sova hela natten i jeans och fullt påpyllsade.

Torsdag 9 november

Vi åt frukost på hostelet: två rostade mackor med smör (eller jordbuggssylt, blä) och en kopp te och sen bar vi oss av för att utforska London. Idag stod Buckingham Palace, Harrods och Madame Tussaud's på programmet till att börja med.

Pär utanför Buckingham PalaceBuckingham Palace
Buckingham Palace
Giraff på Harodds
En jätte giraff var bara en av alla saker man kunde köpa på Harrods. Inne på Harrods gick vi omkring ett bra tag. Även om vädret var underbart var det skönt att vara inomhus. Vi käkade lunch på nått ställe utanför (äckligt) och sen tog vi bussen upp till Madame Tussaud's. Väl där blev vi vid entren stoppade av en kvinna som sa åt oss att inte gå in. Hon själv hade precis kastat bort 25 pund på nått jävla skit sa hon. Vi gick in och konstaterade att 340 kr var lite mer än var vi hade räknat med. Vi vände och tillsammans med oss även en italiens familj som också tyckte att priset var lite väl i saftigaste laget. Istället satte vi oss utanför och konstaterade att London Zoo inte skulle ligga allt för långt bort. Vi gick igenom Regent's Park och kom fram till London Zoo exakt tre minuter innan dom stängde. Varför stänger ett Zoo klockan 16 för?! Vi fick ändå se en massa tama djur i Regent's Park så vi fick hålla till godo med dem.
Pär i Regent's Park
Regent's Park
En av miljoner ekorrar. Efter detta var vi rejält trötta och åkte tillbaka till hostelet. Vi vilade lite och gick sen ut för att äta middag. Kvällen spenderades med otroligt trötta fötter hemma på rummet med sushi och lite alkohol.

Fredag 10 november
Efter frukosten tog vi bussen till Tower of London och Tower Bridge. Planen var att hinna kolla in detta innan vi skulle träffa Karin från min korridor (som av en slump råkade befinna sig i London hon med) vid Big Ben.  Här låtar jag bilderna tala för sig själva. Det var såå häftigt.
Tower Bridge :)
Tower Brige
jag framför Tower Bridge
Jag framför Tower Bridge
Tower of London
Pär framför Tower of London. Efter detta, vilket definitivt var resans höjdpunkt så här långt tog vi oss bort till Pizza Hut för lunch.
Lunch på Pizza Hut
Pär och pizzabuffé. Vi käkade oss mötte upp med Karin och  hennes två kompisar för att se Big Ben. Efter det tog vi bussen upp till Camden Lock Market där jag köpte det enda vi handlade i London (förutom en kortlek) nämnligen en skarf för hela två pund.
Big Ben
Jag och Pär framför Big Ben
Jag och Karin på Camden Lock Market
Jag och Karin på Camden Lock Market. Där skiljdes vi åt för att åka och se olika saker. Eller jag och Pär skulle mest fixa ett boende för lördagnatten eftersom vi inte lyckats fått tag på det än. Men först stannade vi till vid Trafalgar Square för att gå på utställningen from Manet to Picasso på National Gallery.
National Gallery
National Gallery, Trafalgar Square
National Gallery. Efter detta var vi rejält trötta och åkte tillbaka till hostelet en sväng innan vi gick ut för att äta middag.
Maten
Platter for two. Lökringar, kycklingvingar, kyckling, revbensspjäll och strips. Mätta som attans gick vi tillbaka till Piccadilly Backpackers för att se om vi kunde fixa någonstans att bo natten efter. Det kunde vi inte. Vi hittade några ställen som hade lediga rum men de låg en bit utanför och med tanke på att vi skulle ta första Stansted Express vid 25 över 4 på morgonen så hann det liksom inte bli någon sömn innan vi läre ta bussen till stationen. Så vi insåg att det enda alternativet var att fördriva tiden på stan. Egentligen var tanken nu att vi skulle möta upp Karin och co igen för att gå ut på en pub men boendet tog så lång tid så vi
skippade den idéen och gick ut till mataffären för att handla lite och sen gå och sova. På väg tillbaka efter turen till mataffärn gick vi förbi sceningången till musikalen Guys and Dolls och där stod en liten klunga och väntade. Vi hängde på och efter drygt en timme kom självaste Mr Dirty Dancing ut.
Mr Dirty Dancing
Patrick Swayze! Iiiiiiiiii

Lördag 11 november
= dagen vi ska vara ute på stan hela dagen och hela natten och hela morgonen. Så här gick det..
Först efter att ha blivit avrådda från att gå på Madame Tussaud's för andra gången beslutade vi oss för att försöka gå och se en musikal istället. Valet stod självklart, vi skulle se Queen musikalen We Will Rock You. Gjort som sagt så fixade vi biljetter det första vi gjorde på morgonen och vi fick, skulle det visa sig superbra, platser för 370 kronor. Sen försökte vi oss på lite shopping på Oxford Street men det gjorde typ alla andra i hela London med så efter några timmar hamnade vi på den här puben istället.
Jag på en pub
Där drack Pär lite kaffe och vi satt och tog det lugnt. Om ni nu undrar vart vi gjorde av bagaget denna dag så sprang vi inte runt och släpade på två resväskor utan vi lämnade in dem på hostelet där vi bodde för en pund. Vid fem tiden gick vi dit och hämtade ut dem innan vi gick tvärs över gatan och lämnade in dom på hotellet där som hade öppet dygnet runt. Så vi berättade att vi skulle hämta vårt bagage vid tre tiden. Sista kvällen gick vi återigen till Adam's Rib för att äta middag. Sen gick vi förväntansfulla bort till Dominion Theatre där musikalen skulle spelas.
We Will Rock You!
Såååååå häftigt. Så coolt. Så underbart. Hur otroligt bra som helst. Jag är så glad att vi gick =D
Efter musikalen som slutade vid halv 11 gick vi omkring lite och tittade på folk innan det var dags för nattbio (något måste man ju faktiskt göra för att få timmarna att gå). Vi var och såg the Devil wears Prada som faktiskt var riktigt riktigt bra. Till och med Pär som hade beslutat sig för att änvända timmarna i biosalongen till sömn kunde inte somna för han var fullt upptagen med att titta på filmen. Och efter filmen insåg vi att det inte alls var speciellt många timmar kvar att fördriva. Vi gick till hotellet där vi hade väskorna och satt och hängde en dryg halvtimme innan vi hämtade ut bagaget för att bege oss till bussen för att åka till stationen för att ta tåget till flygplatsen. På Stansted låste vi in oss på handikaptoaletten för att byta lite kläder och borsta tänderna. Urtrötta satte vi oss på planet strax innan halv nio på morgonen och inte ens jag var nervös för flygningen utan såg allra mest fram emot att få komma hem och sova.

Vi har haft några helt otroliga dagar. London var jättevackert och att få se alla attraktioner som vart i engelskaböckerna sen mellanstadiet var coolt. Tower Bridge och Tower of London var suveränt liksom kronan på verket -musikalen.
Visst London kostade en hel del men det var värt varenda öre. Helt fantastiskt. Tack älskling för att jag fick dela det med dig.

5 november - halloweenbilder

Igår var sista halloween på Kåren och Sandra och jag bjöd in till fest. Här kommer ett smakprov:
69515-35
Så här glad blir man om efter den toklånga kisskön på Kåren
69515-34
Jag och kärleken
69515-33
Haha, sjuk trio
69515-32
Det är roligt att vara häxa också
69515-31
Min Pär som varken luktade som sig själv (lånade kläder) eller såg ut som sig själv. Kändes sjukt konstigt. Kvällens annars mest uppmärksammade grej var bruden i garderobskön som började smeka han över håret och fråga om det var hans riktiga hår. Han svarade nej varpå hon säger -åå vad synd. Ja fan vad riktigt det ser ut. 79:- på leksaksaffärn!