del 2 eller man har vart student för länge när...

...man får förklara att kåren visst har drivits av studenter i öret med.

En gång i tiden så  var ölen billig, maten billigare än så och studenterna var få. Därför blev det som det blev också. Kommer ihåg ibland när man var dit att det hängde en lapp på dörren som sa att ikväll släpper vi in 200 pga brist på personal. Nån gång tror jag till och med att det var stängt. Men kåren var då, precis som nu en väldigt viktig del av mitt studentliv. Så många minnen.

En helg hösten 02 såg ut så här: åka till willys och handla, gå på stan och köpa nått nytt att ha på sig. Åka hem. Bada badkar och dricka cider. Förfest i muttrarna. Utgång Strömpis eller kåren beroende på vad det var för dag. Det var alltid så. Inge jävla frimis. Jag har inte ens gått ut  mycket i stan sen Strömpis ändrade sin profil.  Babar nångång och sådär, kollat in björnstugan men som lokal är strömpis obetalbar. Kan också ha vart för att det var min första termin och allt annat än Statt i Söderhamn var det häftigaste som fanns.

Ja, jag har vart här rätt länge. För länge?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback