pengar

insikt jag kommit till idag: eftersom jag inte har några pengar så gick jag och kollade med helt andra ögon på kläderna på stan idag. Det var som att jag hade satt på mig ett par granskande glasögon. För ska man köpa något när man inte har pengar då ska det vara nått man inte kan vara utan. Nått som är något utöver det vanliga. Jag hittade inget sånt och gjorde därmed inte av med några pengar som jag inte har. Dock hittade jag mycket som var snyggt och som hade funkat. Som hade sett bra ut till mina ljusa jeans till exempel. OCH HADE jag haft pengar hade jag säkert köpt det där linnet för 79.90 på hm eller den där bikinin på Stadium för 129 kr. Och visst, jag hade haft dem. Men det hade gått precis lika bra utan. (eller ja.. betyder ju att jag får återanvända nått gamalt linne igen och att jag får gå i min bikini sen förra året. Men jag har rätt många linnen ändå.. och bikinisar också).

Kanske är det denna insikt som är att vara student. MEN ack nej. 6900 nått i månaden är så jävla mycket mer än inget. Så jag hoppas verkligen att jag kan ta på mig dessa osynliga glasögon nästa termin igen när CSN börjar rulla in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback