16 oktober - i vilken ordning då?

Dags att söka till vårens utbildningar. Vet inte alls hur jag ska prioritera. Om jag ändå ska plugga kanske det är smartast att läsa retorik d. Men orkar jag det? Hur mycket mer ger det? Vill jag det? Är det inte bättre att ta det sen? Å andra sidan skulle jag verkligen vilja läsa några ledarskapskurser. Men eftersom det är platsgaranti på retorik d så stryks ju de lägre alternativen. attans. Tänk om jag sumpar allt med c-uppsatsen då? Känns ju rätt dumt att man ska söka till nästa termin när man bara har läst knappt en kurs på den här terminen. Hur många poäng kan man bli antagen till? Hittar den siffran ingenstans. Gaah. Kan folk göra bättre hemsidor!! 

Iofs så ska väl jag förhoppningsvis inte plugga nått alls utan sitta på ett härligt kontor och syssla med information. Men man måste ju ha en plan b. och c, d, e också är jag rädd. 

Fortsättning följer på den här ytterst intressanta historien

Så nu har jag sökt. I vår kommer jag förhoppningsvis befinna mig på ovan nämnda kontor eller så kommer jag ägna mig åt intensivt jobbsökande samtidigt som jag läser Organisation och ledarskap på distans. Perfekt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter bra det där!

Postat av: Anonym

reservplaner är ett måste i tider som dessa :D
närå, men skämt åsido så vill man ju faktiskt bara ha nåt vettigt att göra. inte bara gå och driva för det kommer man ingen vart med och inga pengar får man.

så jag resonerar iaf. som så att det är bättre för mig att plugga eftersom jag inte får a-kassa. då får jag åtminstone inte ett stort hål i cv:n som jag inte kan motivera för en framtida arbetsgivare sen. även om jag drar på mig lån får jag väl tänka långsiktigt.

men en inkomst skulle vara väldigt trevligt.

så det blir inget usa?

2006-10-16 @ 21:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback