2006

Nu har typ varendaste en haft med denna lista (sofie och sandra, emma och idag hakade även malin på trenden) och jag vill ju inte vara sämre jag så här kommer den:  

Gjorde du något år 2006 som du aldrig gjort förut:
Skrev på kontrakt för en trea tillsammans med Pär. Var till london.
Höll du några av dina nyårslöften:
Nja, det funkade ju bättre första halvåret än det sista om vi säger så.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år:
(svarar precis som Sandra). Mja var och varannan man ser i tidningen på Nyfödda-sidorna känner man ju igen, men ingen kompis sådär. Men dock gravid :)
Dog någon som stod dig nära:
Nej, som tur är.
Vilka länder besökte du:
England
Är det något du saknade år 2006 som du vill ha år 2007:
Ett jobb! (fast det ville jag ju iofs inte ha förra året). En examen svarar jag då.
Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför:
2 april när jag och Pär blev tillsammans. Sen finns det en näve till men den 2:a är absolut viktigast.
Vad var dina största framgångar i år:
Att jag började träna. Att jag lyckades leva på så lite pengar som jag gjorde under vårterminen. Att jag vågade flyga.
Största misstaget:
Hm.. typ nåt med att jag inte började i tid med uppsatsen.
Har du varit sjuk eller skadat dig:
Nope.
Bästa köpet:
Min röda sjal tror jag.
Vad spenderade du mest pengar på:

Londonresan. Men det var det värt.
Gjorde någonting dig riktigt glad:
När jag och Pär var till Rynningeviken. När vi var och kollade på lägenheten första gången. När Laura kom tillbaka efter sommaren. När Orlando kom och hälsade på. Och framförallt min fantastiska korridor på min födelsedag. Och att första kursen på retorik c var min bästa hittills.  
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006:
Hm.. måste återkomma.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år:
Gladare och ledsnare också tror jag faktiskt.  
Rikare eller fattigare?
Definitivt rikare.
Vad önskar du att du gjort mer:
Tagit tillvara på studentlivet lite mer kanske.

Vad önskar du att du gjort mindre:
Brytt mig om jävla Fadderiet.
Hur tillbringade du julen:
Julafton med familjen, alla andra dagar med Pär.  
Blev du kär i år:
Något så in i bomben kär. Helt tokkär är jag!
Blev du arg i år:
Ja
Favoritprogram på tv:
Prison Break med sandra på måndagar. Annars Veronica Mars. Idol var en följetong också.
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året:
Ja, Jonas Ekebacke och företaget Telenor.

Bästa boken du läste i år:
Lätt, Martina Haags Underbar och älskad av alla och på jobbet går det också jättebra.

Största musikaliska upptäckten:
Pass
Något du önskade dig och fick:
En pojkvän. Att jag skulle få läsa Retorik C. Sommarjobb på turistbyrån.
Något du önskade dig men inte fick:
hm.. kommer inte på nått. Ett extrajobb i våras kanske.
Årets bästa filmer:
Mina DVD filmer :)
Vad gjorde du på din födelsedag?
Mös med Pär på morgonen och fick världens finaste halsband. Gjorde vitchokladmousse och fikade med korridoren och sandra på kvällen. Mina bästa bästa!! Festen var helgen innan och var kanon! Roligt att henkan, nina och cillan kom.
Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre:
Nä, tror inte det. Eller ja, en roligare hösttermin kanske.
Hur skulle du beskriva din stil år 2006:
jeans som spricker i arslet, t-shirt och kofta. lockigt hår vid fest körde jag stenhårt på i våras annars mörkare än vanligt.
Vad fick dig att må bra:
Pär!!!!!!! annars de vanliga (som alla andra år) sandra, korren, malle, sofie och ja, ni vet.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest:
Valet eller i och med uppsatsen kanske ministrarna och deras syn på det mesta..
Vem saknade du:
Virginia! Laura på hösten. Tove och henrik.

De bästa nya människorna du träffade:
Laura och Anders. Ja, och så Pär då såklart!
En värdefull läxa du har lärt dig i år:
Massa, kan skriva ett eget inlägg om det sen.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja fira på fredag tycker jag absolut!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback