förebild

Herregud, vissa människor kan bestämma sig och förändra hela sina liv. Själv kan jag knappt ändra minsta lilla grej. Ja, jag tittade på desperate housewives. Hade nån trott nått annat? Nä för så duktig är jag inte. Jag blir helt chockad av att vissa kan ha sån motivation. Hur gör dom? Bestämmer nån där uppe helt plötsligt att nu skickar vi massa energi och mod till just den där personen. När är det i så fall min tur? 

Jaha, man kanske måste ta tag i det hela själv. Men hur mycket jag än bestämmer mig för (och hur mycket jag än skriver i bloggen att jag ska ändra) så händer det inget. Fine jag kanske går och simmar en gång. Eller söker några jobb en dag. Eller åker hem och gör klart en fempoängare men sen händer ju fan inget mer. 

Jag tycker ändå själv att jag har varit duktig de senaste veckorna. För jag har tagit tag i saker. Men om jag jämför med annars (som det var när jag var som vanligt) så är det bara en bråkdel av vad jag vanligtvis hinner med på några veckor. En bråkdel.  

Och som det är just nu så hjälper det inte att bara söka några jobb om dagen. Eller kanske oftast ett. Det hjälper inte att bara göra klart en kurs. Det måste hända mer. Mycket mer. Mängder mer.

Idag ska jag iaf göra något viktigt. Det kanske inte kan ge mig all motivation och styrka i världen men ger det lite så är jag glad. Ja, ni har rätt, jag hoppas egentligen på underverk men det är bara för att jag inte är så där stark och motiverad och peppad som vissa andra. Men jag hoppas på att bli så. Jag vill vara så. Jag vill jag vill jag vill jag vill.

JAG VILL

Kommentarer
Postat av: Sandra

Uppdatera direkt efter!!!
Jag har iaf sagt upp mig nu. Haha, söker jobb i 4 veckor, får ett, säger upp mig efter 3 dagar. Jaja. Efter idag vet jag förhoppningsvis hur det blir med jobb och Sverige och grejer. Vi får se. :)

Postat av: Malin

Slänger över en massa pepp till dig!
Här görs inte många knop heller och behöver verkligen ta mig i kragen...gaaah, vad stressad man kan bli över att som man vill göra.
Kram på dig

2007-03-01 @ 17:54:45
URL: http://mallingen.blogspot.com
Postat av: Monica Arvidsson

Receptet du skrev ska jag pröva,låter gott. Att ha en hund hemma är intressant,inte så kul som en katt men man kommer ju ut iallafall. Dolly är lite väl lugn fast det är väll bra med tanke på att hon är stark, och i mitt tycke stor. Mamma.

2007-03-01 @ 18:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback