vecka 12

Fast jag börjar med söndag vecka 11:
På förmiddagen (en söndag, jag vet!) ringer det äntligen om en intervju! Shit pomfrittes! Nu börjar det hända grejer.
Måndagen är dagen för intervjun. Tar bussen ut till Marieberg och kl 11.30 börjar min intervju. Det går rätt bra men ajaj vad han var negativ om sitt eget ställe. Nått positivt måste man väl ha att säga?! Jag menar det är ju ett tillfälle att sälja in sitt ställe lite.

Åker bussen hem igen och känner på mig att jobbet är mitt. Sitter hemma och väntar på att telefonen ska ringa och vips så gör den det, men nä då inte är det från cafét. Det är ett annat ställe som vill att jag kommer på intervju. Vad är detta? När började jag ens få svar på mina ansökningar?!

Några minuter senare ringer de från Marieberg och vill att jag ska börja jobba dagen efter, alltså på tisdagen. Jahopp ja, då har man alltså ett jobb.

På tisdagen jobbar jag alltså min första dag. Ii går bra. Men gaaaaah vad ont jag hade i fötterna när jag kom hem. AJAJ. AJAJ. verkligen ont. Pär hade lagat finmiddag när jag kom hem. Så söt. Dock fick jag inte ner en tugga utan gick och kräktes och la mig och sov istället. Var helt yr i huvudet efter att ha jobbat en hel dag. Så mycket nytt att ta in. Innan jag stupade i säng såg jag att jag hade ett meddelande på mobilsvar. Jag lyssnar av: "hej ellinor, jag ringer om jobbet hos oss, du kan väl ringa tillbaka när du hör det här". Efter veckor av arbetslöshet och inte ens ett nej tack på en ansökan blir jag kallad till tre intervjuer på tre dagar. Hur är detta möjligt?!

Onsdag och torsdag flyter på bra på cafét. Fredagen lika så. Jag skulle egentligen varit långledig på helgen men nu har jag jobbat en löningsfredag med och snacka om stressigt men jag klarade av det. Najs.

Ja så om ni undrar varför det har vart helt tomt i bloggen under veckan så beror det på att jag nu inte längre är arbetslös utan har ett jobb. Ett jobb som gör mig så slut att blogga under veckorna kommer bli ett smärre mirakel att klara av.

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så glad för dig gumman!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback