mitt jobb

Idag är jag ledig och tillbringar dagen med att tvätta och städa. Och leta efter klänningar på nätet (nån som har nått bra tips?!).

Igår tyckte Pär att det var tråkigt att jag skulle städa och tvätta på min lediga dag men efter någon sekund så tillade han -fast när ska man annars göra det?!  ja precis, det är ju inte så att jag kan städa lägenheten medan jag serverar kaffe på jobbet.

Det här med jobbet tänkte jag faktiskt skriva om. Har kommit på att jag ju faktiskt inte gjort det. Jag jobbar på Restaurangtorget. Det är roligt. Speciellt eftersom de jag jobbar med är roliga. Detta är speciellt roligt eftersom 1. alla jag känner har flyttat och 2. det är inte direkt så att man träffar nya kompisar på ica när man är där och handlar frukost.

Annars så älskar jag ju faktiskt att doppa små kakor i choklad, skära upp tårtor och göra fina mjukglassar med gelehallon på. Så det så.

Och än så länge har jag inte direkt märkt av nått jobbigt (förutom att det är jäla stressigt ibland och jag inte har fått heltid än) men jag tycker inte att det är drygt att jobba 12-20:15. Visst de andra kanske inte kan träna efter jobbet (men jag tränar ju ändå inte så det är ingen skillnad) och de andra kanske inte kan vara med och grilla eller gå på stan med sina kompisar efter jobbet (men ja, ja ni vet, ingen skillnad där heller precis).

Att hotell och restaurang har asdåliga avtal gnällde jag gärnet på i början men sen har jag insett att jag faktiskt tjänar mer här än  på turistbyrån så jag har slutat gnälla om det nu.

Sen hur sommaren ska gå när pär jobbar normala 7-4 tider och jag mina mitt på dagen till kvällentider återstår ju att se.

Hur som helst så trivs jag och jag saknar faktiskt jobbet när jag är ledig. Vad kan vara ett bättre tecken än det?!

Rättelse: en dålig sak, en mega dålig sak: Vi får schema så jävla sent. Typ samma vecka. Det är dåligt. Speciellt nu när jag får lön och kan planera in saker som en tid hos frisören! Yaay!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback