Syrran på besök

Hela två gånger faktiskt. Dock väldigt korta gånger.

Besök 1 (ungefär 10 timmar): I fredags kom Cillan vid sjutiden och jag kom hem från jobbet kl nio så hon fick uggla lite själv i lägenheten ett tag. När jag kom hem stod hon och styrde bakade potatisar och hade till och med införskaffat efterrätt. Skräpglass. Min favorit.

Efter att ha tjattrat några timmar gick vi och sov. Sen vid kvart över fem på morgonen väckte hon mig och vi drog till busstationen (de billigaste bussarna går tydligen så tidigt -konstigt?! Näe). 

Besök 2 (ungefär 16 timmar): Cillan kom tillbaka från Göteborg igår kväll vid tiotiden. Jag och Pär gick och mötte. Hem och var aströtta. Sova. På morgonen drog min storfiskare ut och fiskade och Cillan och jag käka frulle och drog ut på stan. Skulle ju egentligen ha cyklat till Raw ute på aspholmen med näe då, de har tydligen stängt på måndagar. Och eftersom storfiskarn försov sig så glömde han (och jag var för trött för att komma ihåg det) lämna sin cykelnyckel hemma. Så vi drog på myrorna istället. Syrran hittade en jättesnygg vit väska. Jag såg den först sa hon malligt. Sen skulle vi spana in en annan affär på stan men när vi kom dit hade de tydligen slagit igen, alternativt flyttat men det satt ingen anvisning på dörren. Snark. Vi gick hem istället. Över Örnsro. I just love örnsro. Vackrast (ja förutom Rynningeviken då där jag och Pär cyklade i helgen. Det är absolut superduper finast).

Hem och hämta väskor och sen äta lunch på Vardagsrummet (som syrran fick betala eftersom jag har fyra kronor på kontot. Just snyggt, ha syrran på besök och först bli bjuden på hemlagad mat och sen bli utbjuden. Det var ju liksom hon som var gästen! men jag tror hon hade kul ändå). Har ni inte varit på Vardagsrummet än så gå dit bums!  

Sen gick vi till stationen och hon åkte hem.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja jag kan ju räkna till x antal ställen vi ska åka och utforska när jag kommer. Efter 4,5 år i Örebro. Det är ju så man får skämmas. Tur att du flyttat till "nya" marker så vi får vidga vyerna lite!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback