vårt vardagsrum växer fram

eller ja, kommer fram i takt med att jag tar bort alla kläder, häftapparater (?!), disk därifrån. Nu är det snart riktigt fint. Yeeey.

Jag har alltid tyckt att det varit hur tråkigt som helst att städa här eftersom jag inte har nån musik att städa till. Eller ja, vi har ju mängder med CD-skivor men jag har mest lugn musik som inte går att städa till utan som jag mest använder till att skriva brev eller att minnas. Pär har en miljard skivor men eftersom KISS och Iron Maiden kanske inte hör till mina favoriter har jag helt enkelt städat till tystnad. En gång gjorde jag dock ett misslyckat försök att lyssna på webbradio. Med vår uppkoppling funkade det inte så vidare värst bra, inte med vår planlösning heller för den delen då datarummet känns mil från resten av lägenheten (vilket är guld alltid annars men inte just när det kommer till att lyssna på musik).

Idag är det dock andra bullar. Pär har berättat att vi faktiskt har radio i vardagsrummet! Överlycklig =D
Så nu städar jag till musik! Och det har gått prima, mycket bättre än att städa till tystnad. Kolla här bara:

- Jag har hängt upp tavlan jag målade för jättelängesen! Min fina guldtavla som passar perfekt till krukorna, gardinerna och ljuslycktorna och snöret med fåglar som jag fick av Laura.
- Jag har även hängt upp tavelramen som jag målat i guld. Nu har vi ju inte framkallat Londonkorten än men nu hänger iaf ramen där och väntar. Så fint.
- Den stora krukan (ja, även den har jag såklart målat i guld. Fast färgen räckte bara till att måla den där kanten där uppe men det blev nästan bättre) har fått ett användningsområde. Ja det var ju faktiskt så här att vi skulle plantera om en stor växt i den men så ville inte växten leva i den krukan så vi var tvungna att pressa ner den i den lilla krukan igen. Så efter att ha tänkt lägga den stora krukan i skrubben har jag nu hittat det perfekta stället att ha den på. Nu ska jag bara införskaffa en stor växt och eventuellt lite blomjord.

Nu har jag dock lagt undan hammaren och de där vita upphängarna (?!) så jag inte ska gå lös på hela lägenheten. Men oj vad kul det var, och oj vad fint det blir när man har musik att städa till. Ska fortsätta nu! =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback