chockad ellie

Idag traskade jag upp på stan för att fixa lite ärenden. Gå på telia var en grej som skulle avklaras, gå till Rama och boka ny klipptid var en annan. Allt såg bra ut tills jag står inne på salongen och frågar om inte Rama jobbar idag och får till svar: Hon jobbar inte kvar här, hon har slutat.

Ja men jag tror att jag smäller av. Här har jag i 5 års tid gått med värsta katastrofen till hår eftersom alla frisörer i den här stan verkar vara helt knäppa (eller jag väldigt kräsen). Varenda gång har det blivit fult. Förra våren blev det så hemskt så jag stod och grät varje gång när jag skulle fixa håret i flera veckor! Så tidigt i somras råkade jag av en slump klippa mig hos Rama och en helt ny värld öppnade sig. Ja faktiskt. Det blev ju snyggt! Och hon hade massa idéer. Äntligen en frisör som vågar säga vad hon tycker och ta lite egna initiativ. Det är ju ändå det man betalar för. Hade jag vetat hur jag ville ha det/passar bäst i/klippa så hade jag kunnat klippt mig själv.

Så vad väntar nu då... 5 år till av katastrofhår. Mornar som går åt till att svära sig sönder och samman när jag står där och krånglar med borsten och plattången. Och Pär som fyller år nästa helg. Jag har ju sparat ända tills nu för att jag skulle vara extra fin då.  

jävlajävlaskit.

Näe mer än jävlajävlaskit. Mycket mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback