tårtor

Den här veckan går i pysslandets tecken. Idag har det vart ännu mer bakande. Efter många om och men lyckades jag bestämma mig för vilken sorts tårta jag skulle göra. Eller tårtor, det blev två.

Det här  med att bestämma tårta är inte lätt. Varken jag eller Pär är så mycket för gräddtårtor (eller grädde över huvud taget), jag tycker marsipan är äckligt och så mycket färska bär finns det ju inte såhär i januari. Så valet att göra cheesecake föll sig rätt naturligt efter ett tag. Men efter vilket recept?! Det finns ju miljarder på nätet. Efter ett tag insåg att jag att de flesta var rätt snarlika så jag bara tog ett. Blev nog bra. Den står i frysen nu. Kruxet med cheesecake är ju att man inte kan provsmaka.

Så till tårta nummer två. En mer spännande historia. Jag kom ju på att jag förra året gjorde en chokladtårta ur en chokladbok som jag har. Så fram med den och tada, efter lite bläddrande, visste jag tårta nummer två. vit chokladtryffeltårta med mascarpone. Hör på den ni! Den ser superfin ut nu när den ligger färdig i kylskåpet. Lätt att göra, en aning tidskrävande men inga svårigheter. Ett smärre missöde med att själva botten har åkt upp i chokladtryffeln på vissa ställen men annars så. Supergod dessutom. Jag nallade lite av chokladkrämen när  jag la på den på tårtan. Kommer bilder imorrn!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Till och med jag som inte är någon tårtfantast tycker det låter smarrigt! Bildbevis tack ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback